Jaka przyszłość czeka usługi call center?
Czy wiesz, jakie perspektywy rysują się przed branżą call center? Bez wątpienia dobre. Z racji rosnącej popularności usług elektronicznych rośnie popyt na konsultantów, którzy mogliby drogą telefoniczną udzielać wsparcia zagubionym klientom, którzy nie zawsze z technologią są za pan brat. Właśnie w tym celu tworzy się wewnętrzne i zewnętrzne działy call center, które mają za zadanie nieść wsparcie, edukować, rozwiązywać problemy techniczne, ale również prowadzić aktywne działania sprzedażowe i marketingowe. Co jest lepsze: wewnętrzny dział czy zlecenie tego typu usług na zewnątrz? Na pewno każde z rozwiązań godne jest bliższego przyjrzenia się mu.
Wewnętrzny dział czy zewnętrzna usługa? Co lepiej sprawdzi się w przypadku Twojej firmy?
Call center może przybrać jedną z dwóch form: wewnętrzną lub zewnętrzną. Pierwsza z nich zakłada stworzenie w ramach organizacji działu, któremu będzie zlecanie wykonywanie połączeń wychodzących i odbieranie przychodzących. Wśród zadań oddelegowanych pracowników na pewno nie zabraknie działań sprzedażowych, promocyjnych, ale także informacyjnych. Bieżący kontakt z klientem to podstawa jego funkcjonowania. Należy mieć jednak na względzie, że stworzenie tego typu działu wymaga zaangażowania sporych środków, a także kompleksowego zorganizowania stanowisk pracy, zadbania o sprawny system teleinformatyczny, wyposażenie pracowników w wiedzę i sprzęt, jak również sprawowania nad nim bieżącej kontroli. W przypadku wielu firm zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na outsourcing. W ten sposób można ograniczyć środki do minimum, zoptymalizować wydatki, a zarazem zyskać kompleksową, pełną i wielogodzinną obsługę swoich klientów. Bez konieczności samodzielnego nadzorowania nad całym tym procesem, skupiania się na żmudnych szkoleniach pracowniczych, rekrutowaniu ludzi i zapewnieniu im niezbędnej infrastruktury do pracy. Dlatego też zewnętrzna usługa call center wciąż zyskuje na popularności i nic nie wskazuje na to, aby coś się w tej kwestii miało w najbliższym czasie zmienić.